Compacte si eficiente

MEQ
By MEQ iunie 3, 2014 15:16

Compacte si eficiente

În ultimii ani s-a înregistrat un declin serios în piata echipamentelor compacte, iar orice veste care vine să spună că există o măsură de stabilitate reprezintă un plus și poate duce la un oarecare optimism justificat. Nu surprinde pe nimeni faptul că piețele se recuperează de pe urma crizei economice în ritmuri diferite. Însă piețele din sudul Europei sunt încă destul de firave în comparație cu cele din nord, mult mai robuste. Indiferent de situația piețelor, companiile constructoare de echipamente trebuie să meargă înainte, venind cu modele mai bune și cu noi tehnologii.
Marius IANCU

În cătare de putere
Gehl a lansat, anul trecut, în Europa modelele V400 și Mustang 4000V. Aceste mașini – lansate în SUA și Canada în iunie 2012 – au fost cele mai puternice miniîncărcătoare de pe piață, oferind o gamă largă de aplicații cu atașamente adecvate ce necesită putere hidraulică, precum ciocane hidraulice mari, freze de asfalt sau săpătoare de șanțuri. La începutul lui 2014, Gehl a lansat modelul S450, care va înlocui miniîncărcătorul S130. La fel ca celelalte echipamente din noua generație, S450 vine cu o cabină îmbunătățită, pentru un confort sporit, vizibilitate optimă și acces ușor. Dar nici performanțele mașinii nu au fost scăpate din vedere, punându-se accent în special pe partea hidraulică. Circuitul hidraulic a fost reproiectat, ceea ce implică o reducere a legăturilor și introducerea unor fittinguri drepte în locul celor ajustabile, rezultatnd o putere hidraulică mai mare, operațiuni reduse de întreținere și performanțe mai bune pentru atașamente. Gehl-V400
Schimbările pe care producătorii le-au făcut pot fi dovedite de numeroase elemente – precum noi reglementări –, dar, per ansamblu, un astfel de echipament trebuie să prezinte interes pentru client.
Caracterul compact al echipamentelor este o cerință pentru Europa, unde orașele sunt mai mici decât peste Ocean, cu centre istorice și străduțe înguste pe care niște încărcătoare mari ar avea dificultăți de acces. Versatilitatea ține de gama largă de atașamente pe care le poți utiliza, dar și de fiabilitatea lor de a-și face treaba economisind timp și crescând productivitatea, împreună cu o întreținere ușoară, făcuta de către operator la fața locului. Reducerea costurilor de întreținere duce la o productivitate mai bună. De asemenea, un factor important este eficiența consumului, deoarece prețul combustibilului este mai mare în Europa decât în Statele Unite.

Confort în cabină
Confortul este important pentru clienții europeni. Unii clienți chiar sunt preocupați de nivelul de zgomot și vibrații din interiorul și exteriorul cabinei. În Europa, Gehl/Mustang a vândut mai multe mașini cu cabină închisă decât în SUA, ca urmare a pretențiilor clienților vizavi de confort.
Unul dintre aspectele care-i preocupă pe cei de la JCB, odată cu lansarea a două noi încărcătoare compacte pe roți, vizează eficiența consumului și utilizarea unui motor de producție proprie. Noile modele, 411 și 417, sunt propulsate de un motor diesel Ecomax cu nivel scăzut de emisii, despre care compania afirmă că are un consum îmbunătățit, zgomot redus și o productivitate mai mare. De asemenea, cele două modele dispun de o cabină mai spațioasă și mai ergonomică, un nou braț de ridicare – pentru 417 – pentru o versatilitate mai mare, precum și o capacitate mai mare de ridicare.
JCB 417, care-l înlocuiește pe 416, precum și modelul revizuit 411 prezintă trăsăturile noii generații JCB, cu o nouă capotă de motor dintr-o singură bucată, despre care se spune că ușurează accesul la punctele de întreținere și crește vizibilitatea operatorului. La interior, noua cabină dispune de un monitor LCD color cu un meniu ce oferă numeroase informații în timp real. De asemenea, nivelul de zgomot din cabină este redus, iar pentru prima dată pe niște mașini de această dimensiune, JCB oferă controlul integral al climatizării, ca opțiune.
417 folosește un motor JCB Ecomax de 93 kW (125 hp), compatibil cu norma Stage IIIB, și o transmisie ZF către axele față/spate, în patru trepte, cu o caracteristică de întrerupere a transmisiei, încorporate în pedala frânei de serviciu, despre care JCB afirmă că va avea beneficii asupra consumului de carburant. Totodată, compania a adăugat că motorul are un consum mai eficient cu până la 15% față de modelul precedent, fără însă a-i fi afectate performanțele de săpare și încărcare.
Despre 411 se spune că beneficiază de o versiune a motorului JCB Ecomax Stage IIIB de 68 kW (91 hp). De asemenea, modelul 411 este disponibil în doua configurații de încărcare (standard și super high), cu brațe standard cu o înălțime la nivelul bolțului cupei de 3,5 m, o înălțime de descărcare de 2,6 m și o cupă de 1,2 m3.
JCB mai dispune de o întreagă linie de 17 miniîncărcătoare și încărcătoare pe șenile de ultimă generație. Conform declarațiilor oficialilor companiei, mașinile sunt mai economice cu 16% față de modelele rivale, reducând astfel cheltuielile clientului cu circa 2.000 euro anual. Noile mașini includ 9 modele: miniîncărcătoarele pe roți 225, 260, 280, 300 și 330, precum și încărcătoarele pe șenile 225T, 260T, 300T și 320T. Modelele 260 și cele care îi urmează dispun de versiunea de ridicare verticală a brațului Powerboom, în vreme ce 225 și 225T au ridicare radială. Gama mai include și 9 modele pe platformă mică. Miniîncărcătoarele 175, 190, 205 și încărcătoarele compacte pe șenile 190T și 205T sunt mașini cu ridicare vertical, iar modelele 133, 155 și 150T sunt proiectate cu ridicare radială, efectuand însă și operațiuni de săpare. JCB afirmă că mașinile sale sunt foarte manevrabile în spații restrânse și ușor de transportat între două puncte de lucru (șantiere), iar puterea, siguranța, vizibilitatea bună, confortul sau productivitatea nu sunt sacrificate.

Pe șenile din cauciuc
Caterpillar are în prezent 9 modele de încărcătoare pe șenile de cauciuc, atât cu ridicare radială, cât și verticală. Linia de încărcătoare multifuncționale pe șenile din cauciuc include 4 modele, cu puteri cuprinse între 42 și 55 kW (56 – 73 hp), iar cea de încărcătoare compacte pe șenile din cauciuc, 5 modele, cu puteri de la 55 la 79 kW (73 – 106 hp). Producătorul american oferă două tipuri de șasiu, fiecare cu avantajele sale. Astfel, Cat pretinde că această opțiune le permite distribuitorilor săi să configureze echipamentul în funcție de nevoile clientului, venind cu o soluție care oferă o productivitate maximă în aplicații, la cele mai reduse costuri de operare.
Ambele tipuri de echipamente – atât MTL (Multi Terrain Loaders), cât și CTL (Compact Track Loaders) – dispun de un sistem de suspensie care se atașează șasiului mașinii prin intermediul axelor de torsiune. Astfel sunt îmbunătățite tracțiunea și flotatia, iar axele de torsiune permit șenilelor să rămână în contact permanent cu solul. Totodată, Caterpillar afirmă că a fost primul producător din această industrie care a oferit o cabină etanșă și presurizată, joystick-uri standard de control, ergonomice, low-effort și scaun cu suspensie reglabilă. Odată cu introducerea modelelor seriei D, sistemul Intelligent Levelling (ILEV) oferă trei funcții: Electronic Dual Self Level, Work Tool Return to Dig și Work Tool Positioner.
Producătorul finlandez Avant și-a adăugat un nou model în seria 600 de încărcătoare compacte, odată cu Avant 640. Acesta este al treilea echipament care se alătură seriei 600 și se spune că aduce un plus de viteză și tracțiune, cu o tehnologie îmbunătățită de acționare. Este dotat cu același motor diesel Kubota ca și modelul 635. Grație motorului de acționare în două trepte, viteza maximă de deplasare este de 22 km/h (în treapta a doua), iar forța de tracțiune, în treapta întâi, este de 1400 kP. Avant_640_bearb
Oficialii Avant spun că mașina este destul de mică încât să lucreze în condiții de spațiu limitat, însă suficient de puternică încât să ridice o încărcătură de o tonă. Gama încărcătoarelor Avant s-a extins și cu o nouă Serie R, ce include două modele: R28 și R35. Seria R diferă de celelalte modele Avant prin faptul că are cabina amplasată în partea din spate a cadrului, în loc de cea frontală.
Jani Käkelä, vicepreședinte al Avant Finlanda, a afirmat că: “Odată cu noile modele dorim să oferim clienților – acelora obișnuiți să conducă un astfel de echipament cu cabina amplasata în partea din spate a cadrului – beneficiile încărcătoarelor Avant. Scopul nostru este ca experiența conducerii unui vehicul din Seria R să fie similară cu cea a unui încărcător obișnuit Avant.” Noile echipamente au la bază modelele existente – Avant 528 și 635. “Beneficiile conducerii unui model din Seria R se observă cu ușurință în spații mici și culoare înguste. Deși raza de întoarcere este la fel ca la modelele înfrățite Avant, noile încărcătoare ale Seriei R sunt ușor de întors în spatii restrânse, deoarece la aceste modele cabina nu depășește linia roților în mișcarea de pivotare a mașinii”, a mai spus Jani Käkelä.
Mărimea contează și pentru cele 3 modele Yanmar din gama sa de miniîncărcătoare (752, 903 și 903 Speed+) despre care se spune că sunt foarte compacte. Modelul 752 are doar 1,7 m lățime și 2,5 m lungime (fără cupă), iar 903 și 903 Speed+ au o lățime de 1,8 m și o lungime de doar 2,6 m (tot fără cupă). 752 și 903 au o greutate operațională de 3.300 kg, respectiv 3.600 kg, o sarcină nominală de 750 și 900 kg și o înălțime maximă de descărcare de 2,5 m, respectiv 2,6 m. Mașinile se pot deplasa cu 13 sau 15 km/h (în funcție de model), iar 903 Speed+ poate atinge chiar și 22 km/h. Acestea sunt echipate cu motoare diesel Yanmar de 44 și 51 kW (59 și 68 hp), iar conform afirmațiilor producătorului, grație sistemului hidraulic LUDV de la Bosch-Rexroth, mașinile au o forță de tracșiune de 32 kN. Cei de la Yanmar spun că încărcătoarele lor permit un acces ușor la toate componentele, la filtre și la pompele hidraulice, cabina ridicându-se foarte ușor pentru a facilita operațiunile de întreținere.

Atașamente
Multifuncționalul incărcător mini cu platformă, fără cabină, Ditch Witch SK755 vine să înlocuiască modelul SK650, având mai multe ugrade-uri. Ditch Witch spune că pentru a răspunde cerințelor clienților, noul model are câteva îmbunătățiri ale designului, ce cresc productivitatea mașinii, oferă un confort mai mare operatorului și are performanțe mai bune în condiții dificile de șantier. Noul SK are o capacitate de ridicare de până la 362 kg și o înălțime de ridicare de 2 m, pentru un potențial mai bun de încărcare. dw 755
Manevrabilitatea sa la locul de lucru a fost îmbunătățită prin creștera gărzii la sol cu 30% și prin folosirea unui sistem inovativ de deplasare pe șenile din cauciuc. Se spune că acest sistem face ușoara conversia de la un ecartament îngust de șenile la unul lat. Stația de control a operatorului prezintă comenzi ușor de utilizat, iar pedala de picior auxiliară, în ambele sensuri, ce controlează atașamentul, este concepută pentru ca operatorul să aibă mâinile libere, pentru un control mai bun al adâncimii de săpare și al vitezei de deplasare. De asemenea, suprafața platformei operatorului a fost mărită cu 50%.

Anul trecut, Bobcat a lansat două noi excavatoare compacte RTS (reduced tail swing): E62 de 6 tone, respectiv E85 de 8 tone, modele ce le înlocuiesc pe precedentele E60 și E80. Noile excavatoare își împart mai multe caracteristici și avantaje, afișând performanțe mai bune: versatilitate, un confort mai mare pentru operator, rezistență și o întreținere ușoară.
Excavatorul compact E62 e propulsat de un motor diesel Yanmar de 36,2 kW (48,6 hp), compatibil cu norma Stage IIIA, ce oferă suficientă putere și eficiență pentru un echipament de mărimea asta. Injecția electronică împreună cu opțiunea “automatic idle” asigură un consum optim de combustibil.
Modelul E85 are un motor diesel Yanmar 4TNV98C-VDB8 de 44,3 kW (60 hp), compatibil cu norma Stage IIIB, și folosește un sistem de recirculare a gazelor evacuate (EGR), împreună cu un filtru de particule diesel (DPF). Pe lângă o creștere cu 10% a puterii față de modelul E80, noul E85 este printre cele mai eficiente excavatoare de pe piață, în categoria sa.

Mustang și-a prezentat cele mai noi încărcătoare compacte pe șenile odată cu lansarea noilor modele de 3.900 kg (1750RT NXT2), respectiv de 4.486 kg (2100RT NXT2). Ambele mașini sunt propulsate de motoare diesel Yanmar Tier IV Interim/Stage IIIA, modelul mai mic având o putere de 52,1 kW (69,9 hp), iar cel mare, de 53,7 kW (72 hp). Conform spuselor companiei, aceste încărcătoare oferă o eficiență ridicată a tracțiunii prin intermediul unui sistem unic de management ce transformă puterea în performanță productivă. De asemenea, ambele dispun de sistemul automat de tensionare a șenilelor IdealTrax, despre care compania afirmă că lungeste durata de viață a șenilelor, simplificând operațiunile de întreținere și service.

Anul trecut, la Bauma Munchen, Hitachi a lansat două noi excavatoare short radius din clasa de 8 tone, ZX85US-5 și ZX85USB-5, destinate pentru a lucra în spații restrânse, în proiecte urbane. hitachi zx85usb

Kubota și-a lansat primul excavator cu motor Stage IIIB. Modelul de 8 tone KX80-4 este echipat cu un motor Kubota și folosește sistem de injecție common rail și filtru de particule diesel (DPF).

MEQ
By MEQ iunie 3, 2014 15:16