MAN a prezentat la IFAT 2018 soluții de vehicule pentru aplicații municipale

MEq
By MEq mai 17, 2018 23:20

MAN a prezentat la IFAT 2018 soluții de vehicule pentru aplicații municipale

Flexibilitate, eficiența costurilor, conștientizare ecologică, caracter practic, fiabilitate – autoritățile municipale și contractorii implicați în colectarea deșeurilor, în serviciile de întreținere a drumurilor și deszăpezire au solicitări tot mai mari pentru vehiculele lor. MAN s-a concentrat pe toate acestea cu ocazia târgului IFAT 2018.

Pentru autoritățile municipale, eficiența operațională și de întreținere a vehiculelor sunt factori importanți în alegerea unei combinații personalizate de vehicule. De la furgonete până la șasiuri cu patru punți, MAN echipează flotele autorităților municipale, situându-se ca furnizor al unei game întregi de autovehicule comerciale între 3 și 44 t. MAN a lansat cu succes van-ul ușor TGE pe diverse piețe europene începând din aprilie 2017. Astfel, producătorul german vine cu o gamă completă de vehicule comerciale din seriile TGE, TGL, TGM, TGS și TGX. Aceasta deoarece caracteristicile eficiente intră în scenă atunci când există o strânsă interacțiune între șasiurile MAN și configurațiile sau accesoriile specifice.

MAN TGE, în premieră la IFAT
Pentru prima dată la un târg industrial, MAN a prezentat un vehicul municipal din seria TGE. Un dispozitiv de prindere a plugului de zăpadă și un atașament de împrăștiere (nisip, sare) amplasat în spate (în zona benei) demonstrează că mașina este adecvată pentru servicii de iarnă. Totodată, autoritățile municipale și contractorii implicați în colectarea deșeurilor și întreținerea drumurilor vor găsi vehiculul potrivit pentru diversele lor sarcini în gama largă de produse TGE. MAN oferă o gamă largă de tipuri de cabină, în configuratii de tip: furgon, combi, cu cabină simplă sau dublă. Mai mult, oferă la alegere două ampatamente, trei versiuni de lungime și trei înălțimi ale plafonului (normal, înalt și superînalt).

În configurația furgon, volumul maxim al compartimentului de marfă e de 18,4 metri cubi. Versiunea entry-level a seriei MAN TGE are o masă totală admisă a vehiculului de 3,0 t. La limita superioară a clasei, masa maximă este de 5,5 t, cu o punte spate cu anvelope duble. În funcție de masa totală admisă a vehiculului, sunt posibile opțiunile de tracțiune față, tracțiune spate și tracțiune integrală. La nivel de motorizare, accentul a fost pus pe eficiență și robustețe. Motorul diesel de 4 cilindri, de 1968 cm³, este disponibil în versiuni de putere de la 102 până la 177 hp.

Noul motor MAN D08 pentru seriile TGL și TGM
MAN echipează seriile TGL și TGM cu un nou motor din seria D08. Motorul, disponibil în patru și șase cilindri, folosește doar tehnologie SCR pentru sistemul de post-tratare a gazelor de evacuare. Gama de motoare în patru cilindri D0834 (de 4,6 litri) începe la 160 hp și un cuplu maxim de 600 Nm. Celelalte variante de puteri sunt de 190 hp la 750 Nm și 220 hp la 850 Nm. Versiunea cu patru cilindri este montată doar pe MAN TGL.

Cu o capacitate cilindrică de 6,9 l, varianta D0836 în șase cilindri, de 250 hp și 1050 Nm, este cel mai puternic motor pentru MAN TGL și, totodată, versiunea entry-level pentru MAN TGM. Celelalte variante au 290 hp cu un cuplu de 1150 Nm și 320 hp, cu până la 1250 Nm. În plus, cutia de viteze MAN TipMatic cu 12 trepte oferă funcții suplimentare pentru creșterea eficienței – Speed Shifting pentru o schimbare mai rapidă între cele trei trepte de viteză cele mai înalte și EfficientRoll pentru reducerea consumului.

Gata de lugru tot timpul anului – MAN TGM
Platforma interschimbabilă cu macara de încărcare atașată e destinată nevoilor de transport. În lucrări de construcții de drumuri, lucrări de amenajare sau de întreținere a zonelor verzi trebuie transportate materiale, pietre de pavaj, pământ sau material vegetal, iar MAN TGM se ocupă de acest lucru. De asemenea, este disponibil un rezervor de apă ca al doilea corp interschimbabil, pentru udarea spațiilor verzi, vara. Serviciul de iarnă include o gamă largă de activități. Cu un dispozitiv de împrăștiere și plug de zăpadă montat pe față, MAN TGM este perfect adaptat pentru sezonul rece. În conformitate cu echipamentele tipice acestui sector, MAN echipează camionul TGM pentru lucrări de iarnă cu bară de protecție din oțel, hidraulică specifică, placă de montare a plugului de zăpadă, faruri înalte și indicatoare de direcție, precum și lumini de avertizare portocalii. Punțile față și spate cu diferentiale de blocare permit o tracțiune sigură pe suprafețe neasfaltate sau în condiții alunecoase datorate gheții și zăpezii.

Vehicule de colectare deșeuri – MAN TGS cu trei punți
Vehiculele de colectare a deșeurilor MAN TGS sunt populare. Puntea portantă directoare, cu posibilitate de ridicare, cu o capacitate de încărcare de 7,5 t, preia greutatea materialului vrac greu pe spatele vehiculului. Adesea, vehiculele trebuie manevrate cu spatele către punctul de încărcare, în timpul colectării. Restricția de mers cu spatele introdusă în 2016 (în DIN 1501) implementează măsuri de siguranță referitoare la utilizarea platformelor din spate de către personalul ce colectează gunoiul.
Sistemul de monitorizare din spate ViSy utilizează senzori inovatori 3D pentru a identifica pozițiile și mișcările obiectelor din spatele și de lângă vehicul. În funcție de analiza sistemului, acesta emite un semnal acustic de avertizare, pe ecranul panoului de bord este afișat un indicator vizual sau se inițiază frânarea de urgență, ca măsură de precauție. Un sistem panoramic oferă o vizualizare de 360 de grade; acesta preia imaginile de la patru camere cu unghi larg și le combină într-una singură, afișată pe displayul din cabină.

Putere și cuplu ridicate – TGS 35.500 ca vehicul cu 4 punți
500 hp reprezintă limita de sus a gamei pentru camioanele MAN TGS. Versiunea Euro 6 a motorului cu 6 cilindri (de 12,4 litri) din seria D26 este disponibilă în cele trei variante de putere – 420, 460 și 500 hp. MAN a prezentat un camion cu patru axe, într-o configurație de 1+3, sub numele MAN TGS 35.500 8×4-4 BL. Cele două axe centrale sunt axe motoare, iar puntea spate portantă directoare suportă opt tone. Șasiul este destinat montării unui echipament cu pompă de dragare (prin aspirare). Această configurație exploatează avantajele distribuției optime a sarcinii pe punte. Acest lucru se datorează faptului că suflanta voluminoasă este poziționată în partea din față a corpului, iar buncărul de încărcare a materialului aspirat și duzele de aspirație cu brațul extensibil se află deasupra punților spate. Argumentele suplimentare în favoarea vehiculelor 1+3 axe includ o manevrabilitate îmbunătățită și uzura redusă a anvelopelor, comparativ cu configurația obișnuită a două punți.

MEq
By MEq mai 17, 2018 23:20

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On GooglePlus