Liebherr îşi adaugă în portofoliu două noi macarale pentru teren accidentat

MEq
By MEq octombrie 25, 2016 16:10

Liebherr îşi adaugă în portofoliu două noi macarale pentru teren accidentat

Liebherr şi-a extins seria de macarale pentru teren accidentat cu două modele în clasele de 90 şi 100 t. Macaralele Rough-Terrain (RT) LRT 1090-2.1 şi LRT 1100-2.1 vor fi prezentate publicului în primăvară, la târgul Conexpo 2017 de la Las Vegas.

Producătorul german, lider în segmentul macaralelor tot-teren şi pe şenile, şi-a completat portofoliul de produse cu o serie pe care Liebherr a avut-o în gama sa din anii `80 până la mijlocul anilor `90 – macarale pentru teren accidentat cu capacităţi de ridicare între 25 şi 80 t cu denumirea LTL. Scopul principal, la acea vreme, era întregirea gamei tot-teren & pe şenile şi consolidarea companiei ca lider pe piaţa globală în aceste segmente.
Dezvoltarea noii generaţii de macarale Liebherr pentru teren accidentat a fost precedată de studii şi analize de piaţă amănunţite privind cerinţele macaralelor RT moderne, în special pe piaţa din America de Nord. Pe lângă capacitatea lor, un criteriu de bază în dezvoltarea acestor macarale a fost siguranţa şi uşurinţa operării.

Safety first
Nivelurile ridicate de siguranţă în orice aspect au fost prioritare în proiectarea noilor macarale LRT. Ambele modele dispun standard de un sistem de monitorizare a stabilizatorilor. Statusul maşinii, pe pneuri sau stabilizatorii, este detectat automat și salvat pe controller-ul macaralei. Ataşarea balastului la placa turnantă și instalarea opțională a brațului pliabil din două secţiuni, inclusiv reglarea unghiului, sunt înregistrate și monitorizate.

Sitemul VarioBase, dezvoltat de Liebherr ca standard pe noile macarale LRT, are o contribuţie importantă la creşterea siguranţei; acesta permite calarea fiecărui braţ telescopic individual la orice lungime. Activitatea macaralei este controlată de către limitatorul momentului de sarcină integrat în sistemul de comandă şi control LICCON, ce calculează capacităţile maxime de sarcină pentru situaţia curentă. Astfel sunt prevenite accidentele cauzate de erori umane pe durata procesului de configurare a sistemului de calare sau de manipulare a sarcinilor. VarioBase oferă o mare flexibilitate pe şantier. Ca urmare a capacității crescute de ridicare a sarcinilor deasupra sistemului de calare, macaraua poate manipula sarcini rezervate în mod normal unei clase superioare de utilaje.

Siguranţa înseamnă şi un confort mai mare pentru operator. Cabina este mai lată cu 220 mm decât cele standard de pe piaţă şi poate fi înclinată în spate, atunci când braţul ridică sarcini la înălţimi mari. De asemenea, la interior se mai regăsesc ca standard un sistem de răcire şi un port USB, precum și o gamă largă de compartimente de depozitare pentru echipamente, accesorii etc. Comenzile explicite fac noile macarale LRT uşor de operat.

Excelente pe teren accidentat
Noile LRT sunt foarte manevrabile şi au abilităţi bune off-road, ambele modele fiind propulsate de motoare diesel Cummins, conforme cu ultimele norme de emisii. Motoarele dezvoltă 194 kW şi asigură un cuplu maxim de 990 Nm, iar transmisia powershift cu 6 trepte de la DANA şi anvelopele mari de 29.5 R25 sunt garanţia unei deplasări off-road fără probleme. Viteza maximă atinsă este de 25 km/h. Tracţiunea integrală şi direcţia tip crab asigură maşinii manevrabilitate în spaţii limitate.

Capacităţi mari de ridicare
Modelul LRT 1100-2.1 are un braţ telescopic de 50 m lungime, dotat cu sistem de extindere „Telematik” (diferite secţiuni telescopice pot fi extinse independent). Există două moduri de telescopare: Strong şi Long, iar contragreutatea de 14 t asigură o stabilitate mare. Capacitatea de ridicare a lui LRT 1100-2.1 este cu circa 15% mai mare decât a modelului de 90 t, dotat cu o contragreutate de 12 t.
LRT 1090-2.1 dispune de un braţ telescopic de 47 m şi, la fel ca la modelul de 100 t, braţul are două moduri de telescopare. Cel de-al doilea troliu și scripetele sunt incluse ca standard pe mașina de bază pentru operarea cu două cârlige. Opțional, pe brațul principal poate fi atașat un braţ auxiliar pliabil în două, de 10,5 – 19 m. Acesta poate fi atașat la un unghi de 0°, 20° sau 40°.

MEq
By MEq octombrie 25, 2016 16:10