Komatsu Europe introduce noul camion cu șasiu rigid HD1500-8 de 142 t

MEq
By MEq iulie 11, 2018 18:46

Komatsu Europe introduce noul camion cu șasiu rigid HD1500-8 de 142 t

Echipat cu noi funcții, camionul rigid Komatsu HD1500-8 combină caracteristicile de vârf ale industriei cu designul original Komatsu și cu cea mai recentă tehnologie. Cu un consum redus de combustibil, confort de primă clasă pentru operator, caracteristici de siguranță îmbunătățite, noul HD1500-8 atinge cel mai înalt nivel de productivitate, fiabilitate și siguranță.

Componentele sale cheie, precum șasiul, transmisia și puntea spate, au fost proiectate în conformitate cu cele mai recente tehnologii și standarde de durabilitate, pentru a permite proprietarilor să reducă cheltuielile de reparații, să prelungească intervalele de întreținere și să scadă costul total de proprietate. Komatsu a utilizat, de asemenea, ultimele evoluții ale tehnologiei informației prin comunicații (ICT – Information Communications Technology) pentru a îmbunătăți fiabilitatea și mentenabilitatea lui HD1500-8, a spori siguranța pe șantier și a operatorilor, dar și productivitatea și eficiența.

„Suntem mândri să lansăm modelul HD1500-8 și încântați să anunțăm că această basculantă rigidă de 142 de tone este certificată CE și disponibilă acum pentru comercializare în Europa”, spune Jeroen De Roeck, Product Manager la Komatsu Europe. „Este o mașină complet nouă, reproiectată folosind principiile dezvoltate de Earth Moving Equipment Safety Round Table (EMESRT) pentru a garanta cele mai înalte standarde de siguranță”.

Motorul
Puterea este dată de un motor Komatsu SDA16V159-3 de 16 cilindri de înaltă performanță, de 1,175 kW / 1 576 hp @ 1900 rpm. Oferă o accelerație mai mare și viteze de deplasare mai mari, cu o rată mare de putere per tonă, un cuplu ridicat la turații reduse și o accelerație impresionantă, pentru o productivitate maximă cu un consum redus de combustibil. Cele mai recente tehnologii Komatsu „On Demand” de economisire a energiei, precum pompele cu cilindree variabilă pentru circuitele de direcție și de ridicare, reduc, de asemenea, consumul de combustibil și mențin o productivitate ridicată. Pentru o productivitate sporită și siguranță, un sistem de transmisie nou proiectat oferă o transmisie automată cu șapte trepte. Operatorul poate comuta cu ușurință între modurile de operare, având posibilitatea de a alege „Power” sau „Economy”, în funcție de condițiile și profilul drumului, iar ghidul ECO de economisire a combustibilului de pe monitorul din cabină contribuie la asigurarea unor operațiuni eficiente.

Eficiența motorului împreună cu tehnologiile de control electronic optimizează operațiunile. K-Atomics, un sistem electronic de control al schimbării vitezelor cu modulare automată a ambreiajului la toate treptele de viteză optimizează cuplarea ambreiajului pentru o schimbare mai ușoară fără a pierde din cuplu. Komatsu Traction Control System (KTCS) monitorizează continuu – și automat – vitezele de rotație ale roților din spate și viteza vehiculului pentru a reduce la minimum alunecarea roților, maximizând tracțiunea, îmbunătățind productivitatea și extinzând durata de viață a pneurilor. Komatsu Automatic Retard Speed Control (ARSC) îi permite operatorului să seteze o viteză de deplasare la coborâre – să coboare pante cu viteză constantă și să se concentreze pe direcția mașinii.

Durabilitate
Componentele din oțeluri turnate sunt utilizate în zonele critice ale șasiului principal cu rigiditate ridicată, acolo unde sarcinile și șocurile sunt mai concentrate. Șasiul standard este construit din oțel cu rezistență ridicată la torsiune, pentru o rigiditate excelentă și un cost redus de întreținere. Forma și designul bazei în V contribuie la rezistența structurală. Plăcile frontale, laterale și inferioare ale șasiului sunt ranforsate, având apărătoare laterale și longitudinale. Sistemul de monitorizare a sarcinii utile (PLM) controlează sarcina utilă a fiecărui ciclu de transport și analizează volumul de producție și condițiile de lucru ale camionului pentru o anumită perioadă. Încărcătura este afișată în timp real atât pe monitorul din cabina, cât și pe lămpile externe. De asemenea, sistemul PLM (payload monitoring system) a permis companiei Komatsu să introducă o „politică de încărcare” a camionului, cu instrucțiuni pentru ca operatorul să atingă sarcinile țintă corecte în fiecare ciclu de transport (pentru productivitate maximă, costuri de operare reduse și o durată de viață extinsă a anvelopelor, frânelor și altor componente).

Confort și siguranță
Siguranța și confortul operatorului pe HD1500-8 includ o cabină nou proiectată, ergonomică, ce oferă un layout de control convenabil și un mediu confortabil. Capacitatea excelentă de încălzire/răcire și fluxul de aer sunt asigurate permanent. Scaunul pneumatic îmbrăcat în material textil este reglabil în funcție de greutatea și înălțimea operatorului. Amortizează vibrațiile transmise de podeaua cabinei și reduce oboseala operatorului. Un sistem de încălzire a scaunului și un ventilator sunt standard. Motorul mai puțin zgomotos, montanții vâscosi de mare capacitate ai cabinei, sistemul de suspensie hidropneumatică și suspensia independentă McPherson pe roțile față asigură o vibrație redusă, cu niveluri de zgomot în cabină de 75 dBA. Aceste caracteristici, împreună cu sistemele de monitorizare și avertizare situațională, precum și cu punctele de întreținere centralizate fac din HD1500-8 un camion sigur în operare și întreținere.

MEq
By MEq iulie 11, 2018 18:46

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On GooglePlus