Grove GMK4100L-1 este ultima noutate tot-teren de la Manitowoc

MEq
By MEq februarie 26, 2016 19:01

Grove GMK4100L-1 este ultima noutate tot-teren de la Manitowoc

Manitowoc a lansat o nouă macara Grove tot-teren cu patru axe pentru piaţa globală, care, asemenea modelelor recente, oferă inovaţii unice şi capabilităţi superioare la deplasarea rutieră. Grove GMK4100L-1 se laudă cu cea mai bună diagramă de sarcină din clasa sa şi cu designul compact ce o face uşor de manevrat pe cele mai înguste şantiere. Noua macara de 100 t capacitate înlocuieşte modelul GMK4100L şi face parte din noua generaţie Grove de macarale „taxi” (deplasabile pe şosea).

Grove a fost primul producător care a oferit o macara de 100 t capacitate pe 4 axe atunci când a lansat modelul GMK4100L. Acum, noua GMK4100L-1 a ridicat mai mult ştacheta prin introducerea unor inovaţii de notat. GMK4100L-1 nu oferă doar cea mai bună diagramă de sarcină din clasa sa în configuraţia cu contragreutate maximă, ci şi în configuraţia „taxi” pentru deplasare rutieră, cu sub 12 t per axă (o sarcină limită obişnuită în numeroase ţări). Comparativ cu modelul precedent, noua GMK4100L-1 este cu 6.9% mai bună la acest capitol, în configuraţia sa de contragreutate maximă de 26.2 t. Totodată, în profilul „taxi”, cu contragreutate de 6.7 t, GMK4100L-1 are o performanţă cu 9.3% mai bună.

GMK4100L-1 este rezultatul îmbunatăţirilor şi inovaţiilor dezvoltate la fabrica Manitowoc din Germania, acolo unde a fost construită macaraua. „Noua GMK4100L-1 este o macara mobilă potrivită pentru toate şantierele din lume. GMK4100L-1 ne depăşeşte aşteptările atât în ceea ce priveşte performanţele, cât şi fiabilitatea”, a declarat Jens Ennen, senior vicepreşedinte Manitowoc macarale tot-teren şi pe saşiu de camion.
gmk-4100-0114-compGMK4100L-1 este mai compactă decât modelul precedent. Cu anvelope de 14 inch, macaraua are o lăţime de 2.55 m, faţă de 2.75 m a modelului GMK4100L. Iar per ansamblu este mai scurtă cu 0.5 m, ceea ce o face mai manevrabilă. GMK4100L-1 este acţionată de un singur motor, fapt ce-i reduce masa totală, permiţându-i să transporte o contragreutate mai mare, pentru o capacitate de ridicare superioară. Motorul diesel EUROMOT 4 Mercedes-Benz OM470LA în 6 cilindri oferă o putere de 320 kW la 1700 rpm şi are un cuplu maxim de 2100 Nm la 1300 rpm. Este conform cu standardul de emisii Tier 4F. Dar macaraua este disponibilă şi cu un motor echivalent Tier 3.

Macaraua dispune de sistemul CCS (Crane Control System) şi de noul mod de configurare a braţului Boom Configurator Mode. CCS este o interfaţă care se regăseşte pe toate noile modele de macarale Manitowoc. Componentele sistemului şi software-ul de operare au fost proiectate specific, dezvoltate şi testate de către echipele de inginerie şi inovare Manitowoc. Şi aspectul macaralei a fost îmbunătăţit printr-un facelift ce include o cabină nouă, mai ergonomică. Nu lipsesc nici caracteristicile de marcă: sistemul de prindere a braţului TWIN-LOCK, forma braţului MEGAFORM şi suspensia activă independentă MEGATRAK.

MEq
By MEq februarie 26, 2016 19:01