Camioanele Arocs de la Mercedes-Benz își dau măsura robusteții

MEq
By MEq December 22, 2018 12:31

Camioanele Arocs de la Mercedes-Benz își dau măsura robusteții

Indiferent că este vorba despre un vehicul cu semiremorcă sau cu platformă, o betonieră sau o basculantă grea, variantele pentru șosea și cele cu tracțiune integrală ale modelului Arocs oferă un vehicul robust, rezistent și gata pentru utilizarea in orice provocare de transport pe șantier. | M. Equipment

Robustețea și capacitatea de încărcare ale lui Arocs se reflectă în cabinele orientate către domeniul de utilizare, în structura durabilă și în designul impunător. Confortul ridicat la condus este în grija celor trei variante diferite de cockpit cu volan multifuncțional, a cutiei de viteze automată Mercedes PowerShift 3 și a gamei extinse de scaune late, confortabile.

Motoare și transmisii
La baza robustelor motoare cu demaraj puternic se află avansata tehnologia Euro VI. Transmisia automată Mercedes PowerShift 3 convinge prin confortul ridicat la rulare, selectarea precisă a treptei de viteze, transmiterea eficientă a puterii și manevrarea îmbunătățită. Motoarele cu 6 cilindri în linie deosebit de durabile satisfac toate nevoile de performanță din domeniul construcțiilor. Pentru o orientare optimă către aplicații, motoarele Euro VI sunt disponibile în patru clase de cilindree: 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l și 15,6 l.

La cerere, pentru și mai multă siguranță, este disponibilă frâna de încetinire în trei trepte, fără uzură, care dispune de o putere de frânare (în funcție de motorizare) de până la 475 kW. Sistemul de frânare reglabil în trei trepte reduce uzura frânei de serviciu, sporește siguranța și stabilitatea autovehiculului.

Sistemul automat de cuplare asigură selectarea precisă a treptelor de viteză, timpi reduși de schimbare a treptelor, confort ridicat la conducere și rentabilitate foarte ridicată. Datorită senzorilor foarte sensibili, Mercedes PowerShift 3 selectează treapta de viteză în funcție de situația din trafic și de încărcătură. Sistemul recunoaște imediat deplasarea în pantă și menține treapta adecvată.

Funcția de deplasare cu viteză redusă cu mod de manevrare integrat permite plecarea de pe loc deosebit de ușoară și manevrarea precisă. În plus, diferitele moduri de conducere și funcții suplimentare facilitează transportul în domeniul construcțiilor. În cazul transmisiei Mercedes PowerShift 3, funcțiile suplimentare precum comutarea directă din treapta 1 în R, modul de compensare a balansului și treptele pentru mers înapoi suprapuse rapid permit efectuarea simplă a manevrelor. Plecarea de pe loc este confortabilă datorită modului de rulaj lent. Ambreiajul Turbo Retarder (disponibil la cerere) garantează plecarea de pe loc și efectuarea precisă a manevrelor, fără uzură, cu tracțiune maximă și cupluri de frânare ridicate, chiar și la viteze reduse de deplasare.

În plus, senzorul de înclinație detectează deplasarea în pantă și împiedică schimbarea într-o treaptă superioară de viteză. Gama largă de turații permite menținerea unei trepte de viteze pentru mai mult timp atunci când mașina rulează în teren accidentat. Acest lucru face necesare mai puține schimbări, reduce întreruperile în transmiterea forței de tracțiune, precum și uzura ambreiajului și a transmisiei.

Șasiul
Cadrul îndeplinește diferitele cerințe pentru utilizarea pe șantier și pe șosele. De aceea, Mercedes a proiectat două cadre pentru Arocs. Unul cu un ecartament îngust de 744 mm, care convinge prin flexibilitate și stabilitate chiar și în terenuri extrem de accidentate, iar cel de-al doilea, cu un ecartament mai lat, de 834 mm, care își valorifică avantajele în utilizarea pe șosea, dar convinge și pe teren ușor accidentat.

Capacitatea portantă foarte bună și nivelul ridicat de confort pentru utilizarea în construcții sunt asigurate de suspensia durabilă din oțel, care se impune prin construcția sa robustă. În teren accidentat, pe șantier sau pe șosea, punțile lui Arocs conving. În funcție de aplicație și de șasiu, sunt disponibile diferite punți față, cu o sarcină maxim admisă pe puntea față de până la 9 t. Pentru șosea, Arocs este echipat cu punți motoare hipoide, dimensionate pentru o sarcină pe punte de până la 13 t, iar pe șantier, punțile planetare exterioare cu o sarcină de până la 16 t/punte își dovedesc eficiența.

În funcție de utilizare, frânele cu tamburi (o combinație de frâne cu discuri și frâne cu tamburi) sau doar frânele cu discuri asigură o distanță redusă de frânare a camionului. Pentru un plus de siguranță, funcțiile complexe de frânare și de tracțiune ale întregului ansamblu sunt controlate prin intermediul sistemului electronic de frânare cu sistem antiblocare și sistem de control al tracțiunii.

Permanentă & Integrală
Pentru o tracțiune excelentă există două variante de tracțiune integrală: permanentă, cu treaptă de viteză pentru teren accidentat, și integrală, cu posibilitate de activare/dezactivare. Pentru utilizarea predominantă pe teren foarte accidentat cu cerințe ridicate, precum la plecarea de pe loc în rampă, pe teren accidentat, Arocs este echipat cu tracțiune integrală permanentă. Tracțiunea integrală cu posibilitate de activare/dezactivare este pentru cerințe ridicate privind sarcina utilă și consumul redus.

Aplicațiile variate necesită o gardă la sol diferită. Toate modelele Arocs sunt echipate de la început cu un cadru mai înalt, garantând astfel o gardă la sol mai mare, motiv pentru care basculantele cu tracțiune integrală conving pe teren accidentat. Pentru un unghi optim de gardă, Arocs dispune de console scurte ale șasiului, vehiculele cu semiremorcă oferind suficientă înălțime față de sol pentru a intra pe șantier fără probleme.

Predictive Powertrain Control
Prin intermediul sistemului de serie de control predictiv al grupului motopropulsor (Predictive Powertrain Control System) deplasarea e mai simplă, economisind combustibil, atât pe autostrăzi și drumuri naționale, cât și pe străzi urbane. Sistemul integrează un stil de conducere adaptat la topografie în transmisia automată și permite economii de combustibil de până la 5% în combinație cu strategia de schimbare a treptelor de viteză, adaptată cu precizie. Astfel, noua extensie a funcției Predictive Powertrain Control permite utilizarea avantajelor sistemului și pe drumurile naționale. Predictive Powertrain Control folosește, pe lângă sistemul de localizare prin satelit, și hărți 3D precise.

Toate motoarele Euro VI se remarcă printr-un consum scăzut, la care contribuie și programele de rulare, consumul auxiliar inteligent și aerodinamica brevetată. În plus, sistemul perfecționat de control predictiv al grupului motopropulsor face posibilă o manieră de rulare deosebit de eficientă. Timpii reduși de schimbare a treptelor de viteză și consumatorii auxiliari economici, precum sistemul de control cu aer comprimat și pompa de servodirecție, ajută de asemenea la scăderea consumului.

Siguranță și disponibilitate
Sistemele inovative de asistență pentru creșterea siguranței ușurează în mod activ sarcinile șoferului, protejează autovehiculul și încărcătura și contribuie astfel la un nivel mai ridicat de eficiență. Pentru că un camion mai sigur este și un camion mai eficient.

Inovațiile de service maximizează disponibilitatea și predictibilitatea vehiculelor. Prin monitorizarea continuă a datelor autovehiculului în timp real este sesizat din timp necesarul de întreținere și reparații. În plus, acum sunt implicate și date relevante de la remorcă/semiremorcă. Defecțiunile, perioadele de inactivitate provocate de defecte și reparațiile neplanificate pot fi evitate, iar programările în service făcute conform planificării pot fi optimizate.

MEq
By MEq December 22, 2018 12:31