Deutz prezintă la Intermat 2018 primul său concept de motor hibrid off-highway

MEq
By MEq aprilie 24, 2018 20:50

Deutz prezintă la Intermat 2018 primul său concept de motor hibrid off-highway

Deutz expune la Intermat 2018 primul său concept hibrid off-highway. Combinând un motor diesel TCD 2.9 și un motor electric de 55 kW, noul concept este primul rezultat tangibil al programului E-DEUTZ înființat în 2017 și oferă un potențial semnificativ pentru creșterea eficienței în tehnologia trenului de rulare. DEUTZ prezintă, de asemenea, și o gamă de motoare certificate EU Stage V, precum și noi motoare în linie cu capacități cuprinse între 9 și 18 litri. Totodată, businessul de servicii prezintă aplicația gratuită de service „DEUTZ Connect” pentru diagnosticarea la distanță a motoarelor.

Strategia E-DEUTZ combină motoarele Deutz cu emisii scăzute cu acționare electrică, iar lansarea sa reprezintă următorul pas decisiv al companiei. În septembrie 2017, Deutz a achiziționat compania Torqeedo GmbH, lider mondial și specialist în soluții de sisteme integrate electrice și hibride pentru ambarcațiuni. Deutz va valorifica know-how-ul vast al companiei Torqeedo pentru a beneficia de viitoarele dezvoltări în segmentele sale off-highway.

Pentru a ilustra acest transfer tehnologic la show-ul de la Paris, DEUTZ a expus conceptul de sistem hibrid modular, scalabil, alcătuit dintr-un motor diesel TCD 2.9 și un motor electric, plus componente electronice și un pachet de acumulatori special conceput pentru această combinație. Motorul electric și cel diesel dezvoltă fiecare câte 55 kW, producând o putere maximă combinată de 110 kW. Bateria litiu-ion are o capacitate de 40 kWh la 400 volți. Conexiunea mecanică între e-motor și motorul diesel se realizează prin intermediul unei transmisii cu decuplare integrată, care permite deconectarea motorului diesel de la sistemul electric și oferă opțiunea propulsiei exclusiv electrice a vehiculului. Creșterea maximă a puterii sistemului face posibilă utilizarea unui motor cu combustie cu o capacitate și o putere mai mică decât o unitate cu combustie pură în aceeași clasă de putere. Un avantaj suplimentar al hibridizării este opțiunea de a integra funcții suplimentare de economisire a combustibilului, cum ar fi pornirea-oprirea sau acționarea arborelui cotit.

Tot la Paris, Deutz face, de asemenea, dovada expertizei sale în ceea ce privește sistemele de post-tratare. În 2017, Deutz a fost primul producător mondial de motoare care a primit certificare pentru noul standard de emisii UE Stage V, care va intra în vigoare în 2019. Deutz TTCD 6.1 a fost primul motor certificat și a fost urmat de alte modele, care au fost imediat comercializate cu sigiliul „Stage V certified”. Valoarea adăugată specială pentru clienți constă în faptul că trecerea de la Stage IV la Stage V nu necesită spațiu suplimentar de instalare, evitând astfel modificările costisitoare ale utilajelor clienților. Fiind primul care a obținut certificarea EU Stage V, Deutz își reafirmă promisiunea de companie ce pune preț pe mediu și se poziționează ca producător de motoare eco-friendly.

Din 2019, Deutz își va extinde portofoliul în gama mai mare de puteri cu patru noi motoare în linie, cu capacități între 9 și 18 litri. Motorul cu patru cilindri TCD 9.0 și modelele cu șase cilindri TCD 12.0 / 13.5 și 18.0 au puteri cuprinse între 300 și 620 kW și vor fi destinate, în special, aplicațiilor grele off-highway. Modelele din gama TCD 9.0 până la 13.5 fac parte dintr-o familie concept cu o interfață standardizată pentru client și părți identice față / spate, ceea ce le face mult mai ușor de instalat și servisat. Motorul Deutz TCD 9.0 a câștigat deja două premii: revista „DIESEL” l-a numit „Diesel Of The Year” și a fost inclus în „Top Ten New Products of 2017” alcătuit de revista OEM Off-Highway.

Deutz își extinde oferta de produse și în gama de puteri mai scăzute. Din 2019, bazându-se pe succesul motorului în patru cilindri TCD 2.9 (30 la 75 kW), va exista o variantă în trei cilindri, TCD 2.2, cu puteri de la 22 până la 56 kW. Ambele aceste motoare diesel vor fi disponibile și ca versiuni pe GPL, denumite G 2.2 și G 2.9. Toate variantele vor avea la bază aceeași platformă de motor, generând efecte sinergice extinse. Aceste motoare vor reprezenta o opțiune suplimentară, în special pentru aplicații cu sarcini mici în domeniul manipulării materialelor și al echipamentelor compacte de construcții.

MEq
By MEq aprilie 24, 2018 20:50