Cu modelul B20E, Bell recucereşte clasa de 18 t

MEQ
By MEQ martie 24, 2017 18:12

Cu modelul B20E, Bell recucereşte clasa de 18 t

Bell Equipment a decis să-şi extindă oferta de camioane articulate (ADT) cu o versiune de 18 t (sarcină utilă nominală), cu motor Tier 4F: B20E 6×6. Acest model oferă clienţilor avantajul tehnologiilor îmbunătăţite în ceea ce priveşte siguranţa şi performanţa, dezvoltate de Bell de-a lungul ultimilor treizeci de ani, şi îi consolidează poziţia de producător recunoscut în acest segment de piaţă.

Având la bază modelele B25E şi B30E, noul B20E 6×6 beneficiază de o platformă dovedită şi încercată în medii cu producție ridicată din întreaga lume. ”Este o piaţă de nişă ce oferă în prezent clienţilor puţine variante de alegere. De-a lungul timpului, am fost o opţiune puternică în piaţa sud-africană de 20 tone prin camioanele noastre B18 şi B20, astfel că ni se pare o evoluţie normală să oferim această dimensiune de camion la nivel mondial. Pe lângă faptul că oferim un produs de calitate, le permitem clienţilor noştri să-şi standardizeze flota de maşini având un singur furnizor”, a afirmat Tristan du Pisanie, Bell Equipment Product Marketing Manager.

Camionul este un adevărat 6×6, spre deosebire de omologul său african 6×4. Este propulsat de un motor Mercedes Benz OM934LA (MTU 4R1000) conform normelor de emisii Tier 4 final/Stage IV şi este echipat cu frâne cu discuri umede, sigilate, pentru protecţie împotriva noroiului. De asemenea, clienţii pot opta pentru anvelope standard 20.5R25 sau cu profil redus şi anvelope extra-late 800/45 R30.5 ce oferă o presiune semnificativ redusă la sol şi o flotaţie optimă în condiţii de soluri foarte noroioase sau moi, nisipoase.

Asemenea celorlalte modele din seria E de ADT Bell, B20E 6×6 este conceput pentru a oferi uşurinţă în operare şi productivitate ridicată, cu un raport putere-greutate similar celorlalte camioane articulate Bell – o balanţă optimă între performanță şi consumul de combustibil.
Camionul include diferite funcţii standard, precum cântărire onboard, Tip Safe, Neutral Park Brake, Downhill Speed Control, Hill Hold, precum şi sistemul prin satelit de management al flotei, Fleetm@tic.

Potrivit lui du Pisanie, există o nevoie clară pentru această dimensiune de camion. „De exemplu, pentru proiectele de dezvoltare de locuințe la scară mică şi medie, un camion de 25 – 30 de tone poate fi prea mare. Acest tip de lucrări necesită un camion mai mic, mai iute, cu tracţiune integrală 6×6, care să facă față în condiții de teren moale, regăsit într-o mulțime de astfel aplicații.”

”Anul trecut, la Hillhead, am expus acest concept şi am primit numeroase solicitări pentru el. De atunci am observat un interes crescut de pe pieţele din Marea Britanie şi Europa în termeni de potenţiale comenzi şi cereri pentru demo-uri, iar acum le-am vorbit clienţilor la ConExpo, pentru a evalua interesul pieţei din Statele Unite”, a adăugat du Pisanie.

Specificaţii B20E
Motor: Mercedes Benz (MTU) OM934LA (MTU 4R 1000)
Configuraţie motor: 4 cilindri în linie, supraalimentat şi cu răcire intermediară
Putere: 170 kW (228 hp)
Cuplu: 900 Nm
Cilindree: 5.1 litri
Transmisie: Allison 3000 Series
Configuraţie transmisie: planetară complet automată cu retarder
Trepte de viteze: 6 înainte, 1 marşarier
Capacitatea benei: 11 m³
Masa operaţională: 33.850 kg

MEQ
By MEQ martie 24, 2017 18:12