Cinci noi caracteristici pentru camioanele de construcţii Volvo FMX

MEq
By MEq decembrie 2, 2015 21:51

Cinci noi caracteristici pentru camioanele de construcţii Volvo FMX

Sunt printre cele mai de succes camioane destinate sectorului construcţiilor, dar inginerii continuă să le îmbunătăţească, ducând la un nivel superior experiența conducerii lor. Impresionează atât prin design şi calitate, cât şi prin tehnologia pe care o încorporează și care le face nişte mașini remarcabile. Sunt camioanele pentru aplicații de construcții în teren accidentat Volvo FMX. | M. Equipment

Lansată în 2010 şi reactualizată în 2013, gama FMX de la Volvo devine tot mai bună odată cu trecerea timpului, pentru că inginerii şi designerii companiei nu s-au limitat la atât. Revoluţia se vede cu ochiul liber la exterior, acolo unde Asok George, responsabilul de design, a avut suficientă imaginaţie pentru a reinterpreta vizual un camion destinat unui domeniu atât de dur – construcţiile. „Volvo FMX este un camion pentru construcţii care exprimă durabilitatea şi robusteţea într-un mod distinctiv pentru Volvo. Caracterul său se potriveşte într-o carieră sau o mină. În acelaşi timp, designul său este sofisticat”, spunea acesta în 2013.

Dar lucrurile nu s-au oprit doar la exterior; s-a umblat şi la caracteristicile tehnice ale maşinii. Una dintre cele mai importante noutăţi din domeniu, de la inventarea servodirecţiei încoace, este Volvo Dynamic Steering sau Direcţia Dinamică, pe FMX aceasta făcând faţă celor mai provocatoare suprafeţe de rulare. O tehnologie inteligentă sau o interfaţă între şofer şi drumul accidentat, după cum spunea inginerul-şef pentru şasiuri al companiei.

T2013_0891 Apoi, conceptul Tridem, disponibil cu suspensie pneumatică proiectată special pentru construcţii, face FMX-ul mai versatil. Mai departe, suspensia penumatică face pereche bună cu garda mare la sol, de 300 mm, ce ridică părţile vulnerabile (braţele arcurilor şi burdufurile) deasupra punţilor motoare, pentru a fi mai puţin expuse. De fapt, suspensia pneumatică are un sistem de control inteligent ce asigură distribuirea optimă a sarcinii între punţi, pentru stabilitate la balans. Nu în ultimul rând, transmisia I-Shift, ce ajută camionul să facă faţă terenului dificil şi deluros, unde sunt necesare multe manevre, schimbând treptele de viteză repede şi lin. Ba chiar este suficient de inteligentă pentru a şti când să sară peste anumite trepte de viteză, fiind ideală pentru lucrări de construcţii pe drumuri normale şi în teren accidentat și putând fi personalizată în funcţie de activitatea mașinii.

Dar Volvo nu se oprește aici. Continuă să îmbunătăţească productivitatea în domeniul construcţiilor. Așa că acum oferă CINCI CARACTERISTICI INOVATOARE, printre care Direcţia Dinamică pentru punţi duble frontale sau trecerea la camioane cu 5 punţi. Așadar:

1. Camioanele grele Volvo cu punţi frontale duble au o capacitate tehnică maximă crescută de la 18 la 20 de tone. Adică transportă o sarcină mai mare cu o tonă per fiecare punte față. Capacitatea suplimentară se reflectă direct într-o productivitate îmbunătăţită, aspect important când vine vorba de transportul materialelor grele de construcţii.

2. În condiţii cu nivel ridicat de praf sau umiditate, sistemul electronic de frâne cu tambur îşi arată avantajele. Sistemul electronic oferă acces la o gamă de funcţii inteligente, precum sistemul Hill Start Aid (Asistenţă la Pornirea din Rampă), pentru un control superior pe pantele abrupte, şi Automatic Parking Brake Release. Datorită integrării funcţiilor frânei de motor şi a retarderului, cunoscute sub denumirea Brake Blending (coordonare sisteme de frânare), există îmbunătăţiri şi la nivelul siguranţei. Pe lângă îmbunătăţirea funcţiei de frânare, EBS (Electronically Brake System) în combinaţie cu frânele cu tambur oferă acces la direcţia dinamică (fără tracţiune pe punţile faţă) şi schimbări mai eficiente ale treptelor de viteză.

3. Funcţia Volvo Dynamic Steering (Direcţia Dinamică Volvo) este acum disponibilă şi pentru camioanele cu punţi față duble. Deoarece camioanele transportă încărcături sau suprastructuri foarte grele, beneficiile se pot observa uşor: s-a redus mai mult rezistenţa pentru virajele la viteze mici, iar volanul revine automat în poziţia de mers drept înainte, eliminându-se efortul suplimentar al şoferului pentru manevrele în spaţii înguste. De asemenea, reduce vibraţiile induse în volan de terenul accidentat pe care rulează maşina. Volvo Dynamic Steering îmbunătăţeşte eficienta şoferului, minimizând riscul apariţiei durerilor de spate, umeri sau gât, cauzate de efortul depus în timpul condusului. Lansată în 2013, Volvo Dynamic Steering constă într-un motor electric ce compensează vibraţiile şi mişcarea volanului, reducând la minimum forţa necesară pentru schimbarea direcţiei autocamionului.

4. Este posibilă acum şi combinarea unei suspensii pneumatice spate cu o punte motoare faţă, ceea ce oferă un nivel ridicat de confort pentru şofer. Suspensia pneumatică oferă posibilitatea ajustării, în funcţie de greutatea încărcăturii. Astfel, se conduce mai lin, este redusă uzura camionului şi a suprafeţei drumului şi se reduce nivelul de stres fizic al şoferului. Vibraţiile reduse se observă în special atunci când camionul este condus fără încărcătură, astfel că şoferul poate menţine o viteză medie crescută pe drumurile denivelate din şantiere.

volvo5. Întrucât pe multe pieţe există tendinţa de creştere a sarcinii maxime, pentru combinaţii grele, Volvo oferă acum camioane cu 5 punţi, direct din fabrică, în intervalul 43 -56 t. Cele două punţi motoare faţă permit o încărcare maximă de până la 20 de tone, iar punţile spate portante (3 la număr) pot accepta până la 36 de tone, ceea ce duce la o sarcină utilă crescută. Aceasta este o soluţie potrivită şi pentru alte configuraţii de folosire a unor şasiuri de tipul 10×4 sau 10×6, pentru pompe de beton şi autocamioane echipate cu macarale mari, ce presupun distribuţia uniformă a sarcinii pe punţi.

Toate aceste noi caracteristici fac condusul vehiculului mai uşor şi mai sigur în construcţii sau în terenuri grele, accidentate, crescând însă productivitatea şi reducând costurile cu consumul de combustibil.

MEq
By MEq decembrie 2, 2015 21:51