CASE 821F XR face dovada productivității în cel mai mare terminal maritim de materii prime vrac din ţară

MEq
By MEq noiembrie 22, 2015 12:07

CASE 821F XR face dovada productivității în cel mai mare terminal maritim de materii prime vrac din ţară

De la o generaţie la alta, încărcătoarele frontale pe pneuri sunt tot mai performante şi mai sofisticate, iar limitele le sunt împinse tot mai departe. Fie că ai nevoie de un încărcător frontal în construcții, agricultură, în lucrări peisagere, în gestionarea deșeurilor, în silvicultură sau în aplicații miniere, aceste utilaje fac operaţiunile de manipulare și încărcare a materialelor mai sigure, mai rapide, mai precise şi mai profitabile.
Marius IANCU

Aceste calităţi au fost evidenţiate şi în urmă cu aproximativ o lună, într-o zi rece de octombrie, la Constanța, în cel mai mare terminal specializat în operarea de materii prime din arealul Marii Negre, unde, la invitaţia Titan Machinery România, am văzut la lucru, în condiţii reale, un încărcător frontal CASE 821F XR (Extended Reach). Şi nici că se putea un loc mai potrivit pentru testarea calităţilor lui 821F decât în terminalul Comvex, lider în manipularea, depozitarea şi transbordarea materiilor prime solide vrac: minereuri de fier, cărbuni, cocs, bauxită etc. De altfel, este singurul terminal pentru operarea acestui tip de mărfuri de pe litoralul nostru ce permite acostarea navelor tip „cape size” de mare capacitate.
După o scurtă aşteptare, pricinuită de familiarizarea operatorului cu noul model de încărcător, maşina a fost deplasată şi pusă la treabă într-un stoc vrac de bauxită roşie (culoare dată de cantitatea mai mare de fier decât în bauxitele albe şi cenuşii), ajutând o uriaşă macara portal transtainer să încarce barja acostată în dană. Proba nu a fost deloc uşoară, întrucât bauxita este un minereu destul de solicitant şi abraziv când vine vorba de manipularea şi încărcarea lui. Însă CASE 821F XR s-a dovedit potent şi agil, mişcându-se cu uşurinţă printre munţii de minereu, ciclurile repetate de încărcare, deplasare şi descărcare din fişa postului unui astfel de utilaj fiind bifate cu brio.

1
Situat undeva la mijlocul Seriei F şi depăşit doar de fraţii mai mari 921 F, 1021F, 1121F şi 1221F, încărcătorul frontal 821F se comportă remarcabil chiar şi în aplicaţii grele, mai potrivite modelelor superioare. De fapt, unul dintre motivele demo-ului din incinta terminalului de minereu a fost prezentarea calităţilor convingătoare ale maşinii (în fața cumpărătorului şi a reprezentanţilor presei de specialitate) ce o recomandă atât pentru operaţiuni uşoare, cât şi pentru unele mai grele (precum manipularea de agregate, minereu etc.).

Emisii scăzute chiar şi fără filtru de particule
Încărcătorul frontal pe pneuri CASE 821F este pus în mişcare de un motor FPT cu 6 cilindri în linie, de 6,7 litri şi 172 kW / 230 cp, compatibil cu norma Stage IV/Tier 4F. Beneficiind de un design modern și de cele mai avansate tehnologii, motorul FPT a fost proiectat pentru economie maximă de combustibil și fiabilitate sporită, fiind suficient de puternic pentru a permite utilajului să execute chiar și lucrări dificile. Motorul dispune de turbocompresor şi intercooler de tip aer-aer, injecţia este multiplă de tip Common Rail, iar sistemul de post-tratare are la bază tehnologia Hi-eSCR – catalizator de oxidare diesel (DOC) şi reducere catalitică selectivă (SCR). Deoarece acest sistem de post-tratare are mai puține componente, uleiul de motor nu va mai fi contaminat cu reziduuri rezultate din arderea la temperaturi ridicate a carburantului. Iar lipsa filtrului de particule diesel (DPF) sau a unor necesități ridicate de răcire are implicaţii și la nivelul designului maşinii – capota motorului e mai compactă, asigurând o vizibilitate mai bună în partea din spate a utilajului.

Proshift şi 5 trepte de viteză, pentru cicluri de lucru rapide
Eficiența ridicată a încărcătorului este dată de transmisia Proshift, ce asigură un consum de carburamt cu 10% mai mic față de o transmisie standard. Cutia de viteze cu 5 rapoarte permite exploatarea utilajului chiar şi la turaţii mici şi utilizarea deplină a cuplului impresionant al motorului. Funcţia de blocare a convertizorului de cuplu e activată în mod automat pe durata rulării utilajului fără sarcină în cupă, eliminând frecarea dintre componentele convertizorului de cuplu (la rularea în treptele de viteză 2, 3, 4 și 5), ceea ce determină exploatarea mai eficientă a maşinii şi creşterea puterii motorului cu 12% (la viteze ridicate de deplasare).
O altă calitate de apreciat este operarea uşoară a încărcătorului, aceasta datorându-se funcţiilor Intelligent Clutch Cut Off şi Power Inch. Cu funcţia Power Inch, deplasarea maşinii la locul dorit se va face lin, beneficiind de puterea de împingere furnizată de motor prin convertizorul de cuplu – fără ca utilajul să dea înapoi în pante abrupte. Această funcţie permite poziţionarea mai rapidă a utilajului în locul dorit şi atacarea celor mai abrupte pante.
12

Robust şi productiv
Având o construcţie bazată pe trei piese principale, punţile heavy-duty sunt acum mai robuste, mai mari şi mai uşor de întreţinut. Fiecare butuc de roată are discuri umede multiple de frână, din bronz sinterizat de înaltă rezistenţă. Utilajul poate fi echipat cu pneuri L5 sau pneuri solide, destinate lucrului în medii extrem de abrazive, precum cel din terminalul de bauxită. Aşa cum am mai spus, diferențialul 100% autoblocabil asigură transmiterea a 100% din cuplul furnizat de motor către roți pentru maximizarea forței de tracțiune. Un alt atu al Seriei F este instalaţia de răcire, montată exact în spatele cabinei, departe de punctul cel mai din spate al utilajului şi la o înălţime considerabilă faţă de sol – ceea ce înseamnă că este protejată foarte bine de praf.

Consum îmbunătățit
Tehnologiile avansate de pe încărcătoarele Seriei F determină scăderea simțitoare a consumului de carburant (de la 2 până la 7 litri de motorină pe oră). Datorită tehnologiei Hi-eSCR și transmisiei legate la o cutie de viteze opțională de tip Proshift, sunt evitate pierderile inutile de putere și cuplu. Motorul amplasat în partea din spate a utilajului, sub capota cu deschidere automată, este accesibil de la nivelul solului, iar punctele de scurgere grupate reduc necesitățile de întreținere ale utilajului. Motorul respectă normele de emisii europene Stage IV și nu necesită filtru de particule diesel sau supapă EGR; presupune doar alimentarea completă cu AdBlue la fiecare 4 plinuri de motorină făcute.

Confort şi siguranţă
Cabina este ranforsată şi garantează operatorului protecţie la răsturnare (ROPS) şi la obiectele aflate în cădere (FOPS). Scaunul cu suspensie pneumatică beneficiază de multiple reglaje lombare pentru confortul deplin al operatorului pe durata zilelor lungi de lucru, fiind prevăzut și cu sistem integrat de încălzire, pentru diminețile reci de iarnă. Suprafeţele vitrate mari ale cabinei şi capota curbată foarte joasă din spate oferă vizibilitate optimă împrejurul zonei de lucru. Iar pentru a spori şi mai mult confortul operatorului, motorul este montat cât mai din spatele utilajului, la o distanţă considerabilă faţă de cabină, astfel că nivelurile de zgomot şi vibraţii sunt reduse prin injecţia în 3 paşi: injecţia preliminară, injecţia propriu-zisă şi post-injecţia. Lipsa balustradelor de siguranţă din jurul capotei sau a treptelor de acces de după roţile din spate nu trebuie să surprindă, deoarece toate punctele de service sunt ușor accesibile de la nivelul solului, astfel încât operatorul să execute operaţiunile zilnice de întreţinere în siguranţă şi cu eficienţă maximă.
5

Despre Titan Machinery România
Parte a Grupului Titan Machinery din SUA, subsidiara din România oferă o varietate de echipamente agricole, echipamente de construcţii şi produse de consum. La noi în ţară, Grupul deţine şase reprezentanțe: la Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanța, Oradea, Roman şi Timişoara. Pe divizia de construcţii, Titan Machinery (www.titanmachinery.ro) este furnizor al mărcii Case Construction, ce include o gamă largă de utilaje, precum: buldoexcavatoare, mini-încărcătoare multifuncţionale, încărcătoare frontale compacte şi mari, mini şi midi-excavatoare, excavatoare pe pneuri şi pe şenile, buldozere şi accesorii.

MEq
By MEq noiembrie 22, 2015 12:07